مـصـاحـبـه ی استـاد حـامد وفسـی در مـورد کشـف حـجـاب رضـاخانـی و جـایگاه آن در نـظـام اسلـامـی
وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

 

۱. فلسفه و جایگاه  حجاب در حوزه مسائل اسلامی چیست؟

۲. عوامل محرک برای رضاخان و کشف حجاب در دوران  پهلوی چه بود؟

۳. اهمیت حجاب از منظر اسلام و علی الخصوص حکومت _ اسلامی به چه نحوی است؟

۴. دوران حکومت  پهلوی چه آسیب هایی را به اصل اسلام وارد ساخت ؟

۵. آثار فردی حجاب  در اجتماع چیست؟

۶. آثاراجتماعی حجاب رابیان کنید؟

۷. نقش روحانیت  در  اصلاح فرهنگ و  ترویج  فرهنگ اسلامی حجاب چه می باشد؟

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در مقدمه باید خدمتتان عرض کنم

در مسئله ی فلسفه ی احکام الهی  به طور کلی  دست ما از ساحت  این گونه معارف کوتاه است مانند  نوزاد کوچکی که از طبیب دانشمندی درباره ی فلسفه بیماری و  دواء  سؤال کند  امکان انتقال علم به نوزاد وجود ندارد

انسان در برابر خداوندی که  علم بی نهایت دارد  امکان کشف  مصالح و مفاسد  اخروی  اعمال را  ندارد اما  در پاره ای از مصالح و مفاسد دنیوی امکان فهم  علت احکام هست که اصطلاحاً  به آن حکمت یا  فواید احکام گفته می شود

اما  به هرحال فلسفه و  علت تامه احکام برای ما مجهول است و این مطلب درباره ی  همه ی احکام است و در واقع دلیل ضرورت  نبوت و ارسال رسل  همین مطلب است که بشریت نسبت به مصالح و مفاسد  امور دنیوی علم  نسبی و درباره ی مصالح و مفاسد  اخروی کاملاً  بی اطلاع است.

 

اما  درباره ی فوائد حجاب ،  نکات بسیاری را می توان بیان کرد خصوصاً  با مقایسه کشور هایی که زنان از نظر حجاب و  فحشاء  به آزادی  یا  به عبارت صحیح تر رهایی رسیده اند.

به غیر از آن زنان زیبا و جوانی که  مورد  استفاده ی جنسی مردان واقع می شوند چه  به  لحاظ بهره های بصری یا  موارد دیگر ،  عموم زنان  با  بی اعتنایی واقع می گردند ؛ مردان برای به دست آوردن زنان هیچ  مسئولیتی را  قبول نمی کنند و نظام خانواده ، که اساس و  بنیاد  تربیت و صلاح جامعه است  سست شده و آرام آرام  نسل بشر رو به کاهش گذاشته است.

در این گونه جوامع معنویت و لذت های غیر مادی کم ارزش و  مکارم _ اخلاقی  بی رنگ است در نتیجه امنیت روانی و آرامش های روحی ، لذت  مناجات و...  بی معناست. با ادامه  این روش نسل  بشری از داشتن مادران  عفیف و  پدران  غیور محروم  خواهد  شد.

 

۲. استعمار  برای  غلبه بر کشور های اسلامی یکی از موانع  بزرگ را در دین داری مردم یافت و برای از بین بردن آن اقداماتی انجام داد که یکی از آن ها به فحشاء کشیدن مردم  بود و با بودن حجاب زنان و احترام و حرمت زن مسلمان ، این امر ممکن  نبود.

افراد دانشمند در  پشت  صحنه ی سلطنت  پهلوی  به این خانواده پست خط می دادند و آن ها را برای پیشرفت های ظاهری و  غربی شدن هرچه بیشتر تشویق می کردند که بهائیان ، فراماسونرها و  شیفتگان فرهنگ غرب ،  از جمله  این عوامل می باشند.

 

۳. هر حکومتی وظیفه حفظ امنیت اخلاقی جامعه را به عهده دارد و حکومت اسلامی وظیفه ی رشد اخلاقی را به صورت ویژه باید انجام دهد اما  متاسفانه در اکثر مسئولان اراده ای در این باره نیست یا  در عمل اقدامات مناسبی ،  دیده  نشده است و درجامعه امروز خصوصاً  تهران  با وضعیت اسف _ انگیزی که شایسته جامعه اسلامی نیست مواجه هستیم.

 

۴. ضررهای فرهنگی به اسلام از ناحیه حکومت پهلوی بسیار است اما  پس از چهل سال باید به بررسی ضرر های دولت ها و مسئولان فرهنگی جامعه ،  در جمهوری اسلامی به اسلام پرداخت.

 

۵.  تمام امور دینی از جمله عفاف ، برای مردان و زنان ضروری است و برای حفظ این کرامت های اخلاقی ،  توجه به ظواهر هم لازم است و بدون حجاب ،  حفظ عفاف  برای  مؤمنین ممکن نیست.

 

۶. اگر به مشکلات اخلاقی ،  جرایم و  قانون شکنی ها توجه کنیم متوجه می شویم صداوسیما - آموزش و پرورش - خانواده نقش بسیار مهمی  در کاهش و  درمان این آسیب ها دارند و ما  نمی توانیم فقط به نیروی انتظامی و  قوه قضائیه  بسنده کنیم

مسئله ی « حجاب » از امور ظاهری و  مسئله ی «عفاف» از امور حقیقی است که همه برای ترویج و حفظ آن باید  تلاش کنند.

اگر خانواده سالم و  قوی باشد یعنی پدر و  مادر آگاه و متخلق به اخلاق و آداب اسلامی  باشد  خیلی از تربیت های بعدی ،  توسط نهاد ها مؤثر خواهد بود و « حجاب » شعار  عملی برای حفظ حریم  اخلاق و کرامت های بشری و الهی است.

 

۷. روحانیت  به عنوان مسئول امور دینی نقش اول را  در آگاهی و مطالبه  نسبت به مسئولان و رسانه ها دارد و  باید  در صف اول امر به معروف و نهی از منکر ، تمام نهاد ها و مؤمنان را  تهذیب کنند.

والسلام علیکم و رحمة الله

حامد وفسی




موضوعات مرتبط: دیـگـر تـحـریـراتاخبار

تاريخ : دو شنبه 27 اسفند 1397 | 23:18 | نویسنده : سردبــیر |

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------